Saturday, February 15, 2014

Washitape

Mange av oss liker virkelig Washi tape. Men mange synes det også er vanskelig å bruke tapen på kort og prosjekter. Derfor vil vi gjerne gi noen eksempler på bruk og inspirere litt.

A lot of us do really, really like Washi tape. Quite a lot of crafters find that the washi tape hard to use on cards and crafts. This is why we wanted to give you some examples and inspiration on how to use the tape.


Connie



Connie elsker washitape, så er det sagt! Og særlig fordi det finnes så utrolig mange måter å bruke den på. Disse kortene er satt sammen på en "clean & simpel" måte, og er raske å lage! Perfekt til barnebursdager, og et raskt vennekort til en som trenger det!

Conne loves her washitape, just to mention that :-) And, one of the biggest reasons is the possibilities with this tape, and so many ways to use it! These cards is two "clean & simple" cards, fast to make and what I think is prefect for children cards and a quick friendship card to someone who needs it!

*****

Gunn

Jeg har endel av denne sorten jeg også. Er ikke så veldig flink å bruke den. Det hender at jeg glimter til. Denne gangen har jeg laget en tag. Hvor teipen er  brukt som bakgrunn og sløyfa er også laget av washitape.

I do have some washitape in my stash, I like it, but isn`t that clever using it. But sometimes I get a moment an use the washi. This time I made a Tag. The background is washi tape and so is the bow.



 Jeg har også laget en ATC hvor jeg har brukt washi tapen til å lage åpne og lukke "mekanisme"

I also made a ATC where I used the washitape as an hinge in a way....





*****


Kirsten


Jeg bruker sjelden Washi tape. Jeg ønsket å dekorere en box med elementer fra Washi tape.  Boksen er håndlaget og er 10cm x 10cm x 10cm. Jeg ønsket at boksen skulle ha et humorpreg over seg. Fuglen er laget av et isopor egg. Papir fjærene er laget individuelt ved å punche ut blomster og skille kronbladene fra hverandre. Jeg la til hatten på fuglen for å skape litt humor. Det hvite i tuppen av hatten og på bremmen er laget av Washi tape. Sløyfen er også laget av Washi tape.

I wanted to decorate a box. I hardly use washi tape - and wanted to try to craft some flowers and decoration with the tape. The box is a handmade 10cm x10cm x10cm box. I wanted to make the box kind of funny. The bird is made of a polystyrene egg. The paper feathers are made as individual feathers with a flower punch, dividing the petals. I added the hat on the bird for some humour. The white "fluff" on the hat is made from Washi tape. The bow is made out of Washi tape.


Blomstene og bannerene under blomstene er også laget av Washi tape.

The flowers and banners under the flowers are also made from Washi tape.

 *****

Silje


Elsker Washi tape og bruker den stadig på prosjektene mine.
Ekte Washi tape tåler en trøkk - som mixed media og varmepistol
og er derfor veldig allsidig. Noe som gjør at jeg bare digger den ; )
På dette kortet har jeg klippet ut hjertet og laget ett panel med
forskjellige Mt Washi tape striper som jeg har lagt bak hjertet.

Looove Washi tape and I use it often in my crafting and on my projects.
Real Washi tape withstands mixed media and hot air gun, 
it's very flexible and versatile - which I just looove!
On this card I made a small card with different
Mt Washi tape stripes to place behind the cut out heart. 
Used 3D foam adhesives to create dimension on my card.






Gavepose med sjokoladehjerter og hjertekonfetti som er pyntet med
Mt Washi tape striper. Det lille flagget er også laget av Washi tape.

Giftbag with chocolate hearts and heart confetti decorated with
Mt Washi tape stripes. The little flag also made out of Washi tape.



Inger

Ytterligare ett altered book uppslag. Akrylfärg, washitape samt den numera obligatoriska bilden från en gammal veckotidning. Det var roligt att "tvingas" skapa med tejpen, annars glömmer jag den lätt!

Yet another page in my altered book. Acylic paint, washi tape and a picture from an old magazine.

*****

Anna-Lena

Tittar man runt hemma så hittar man snabbt roliga saker man snabbt kan dekorera med lite washitejt. Och jag hittade min sons iPhoneskal.

If you look aroun at home you can find a lot og fun stuff to decorate with washi tape. And I found my sons iPhone case.




*********

Line



Jeg har laget en gaveboks,
hvor jeg kun har limt på et enkelt dekorert mønsterpapir.
Deretter har jeg limt på forskjellige farger og mønstre i washitape.
Enkelt og dekorativt ! :)



No comments: